HEMOROİD

Hemoroidler halk arasında basur olarak da adlandırılır, İç ve dış hemoroidler olarak ikiye ayrılır. Bazı durumlarda nedeni bilinmese de hemoroidlerin başlıca bir takım sebepleri vardır.

Bunlar, bağırsak hareketleri sırasında zorlanma veya hamilelik sırasında bu damarlardaki artan basınçtan kaynaklanabilir. Hemoroidler rektumun (iç hemoroid) içine yerleştirilebilir veya anüs çevresindeki deri altında gelişebilir (dış hemoroid).

Hemoroidler çok yaygındır. Dört yetişkinin yaklaşık üçünde zaman zaman hemoroid olabilir. Bazen semptomlara neden olmazlar ancak diğer zamanlarda kaşıntıya, rahatsızlığa ve kanamaya neden olabilir.

Bazen, bir hemoroid (tromboze hemoroid) bir pıhtı oluşturabilir. Bunlar tehlikeli değildir, ancak son derece ağrılı olabilir .

Neyse ki, hemoroidleri tedavi etmek için birçok etkili seçenek mevcuttur. Birçok insan ev tedavileri ve yaşam tarzı değişiklikleri ile semptomlardan rahatlayabilir.

SEMPTOMLAR

Hemoroid belirtileri ve semptomları şunları içerebilir:

HEMOROİD TÜRLERİ

Bağırsak hareketleri sırasında kanama, hemoroidlerin en sık görülen belirtisidir. Doktorumuz fizik muayene yapabilir ve hemoroidleri doğrulamak ve daha ciddi durumları veya hastalıkları dışlamak için başka testler yapabilir. Ayrıca, hemoroidiniz olduğunu ve ağrıya neden olduğunu, sık ya da aşırı kanamaya neden olduğunu veya ev ilaçlarıyla iyileşmediğinizi biliyorsanız, doktorunuza izin verin.

Özellikle 40 yaşın üzerindeyseniz, rektal kanamanın hemoroidlere bağlı olduğunu düşünmeyin. Rektum kanaması kolorektal kanser ve anal kanser de dahil olmak üzere diğer hastalıklarla birlikte olabilir. Eğer bağırsak alışkanlıklarında belirgin bir değişiklikle birlikte kanamanız varsa veya dışkınızın rengi veya kıvamı değişirse, doktorunuza danışın. Bu tür dışkılar, sindirim sisteminizde başka yerlerde daha geniş kanamaya işaret edebilir.

NEDENLER

RİSK FAKTÖRLERİ

Yaşlandıkça, daha fazla hemoroid riski vardır. Çünkü rektum ve anüsünüzdeki damarları destekleyen dokular zayıflayabilir ve gerilebilir. Bu, hamile olduğunuzda da olabilir, çünkü bebeğin ağırlığı anal bölgeye baskı uygular.

ÖNLEME

Hemoroidleri önlemenin en iyi yolu dışkınızı yumuşak tutmaktır, böylece kolayca geçerler. Hemoroidleri önlemek ve hemoroit belirtilerini azaltmak için aşağıdaki ipuçlarını izleyin:

Randevunuzu iletişim sayfamızdaki formunu kullanarak oluşturabilirsiniz.