GASTRİK BALON

Gastrik balon yeni bir kilo verme prosedürüdür. Midenize tuzlu su ile doldurulmuş dolu bir silikon balon yerleştirilerek, ne kadar yiyebileceğinizi sınırlayarak kilo vermenize yardımcı olur. Aynı zamanda daha hızlı hissetmenizi sağlar. Aşırı kilolu veya obezseniz ve diyet ve egzersiz sizin için işe yaramadıysa, bu işlem bir seçenektir.

Diğer zayıflama prosedürleri gibi, bir mide balonu da daha sağlıklı bir yaşam tarzı için kararlılık gerektirir. Diyetinizdeki kalıcı sağlıklı değişiklikler ve düzenli egzersiz, gastrik balon prosedürünün uzun vadeli başarısını sağlamada kilit öneme sahiptir.

NEDEN OLUR

Gastrik bir balonun yerleştirilmesi kilo vermenize yardımcı olur. Kilo kaybı, aşağıdakiler de dahil olmak üzere, potansiyel olarak ciddi kilo ile ilişkili sağlık sorunları riskinizi düşürebilir:

KİMLER YAPTIRABİLİR

Aşağıdakilere uyması durumunda mide balonu sizin için bir seçenek olabilir:

RİSKLER

Ağrı ve bulantı, mide balonunun yerleştirilmesinden hemen sonra insanların yaklaşık üçte birini etkiler. Bununla birlikte, bu belirtiler genellikle balonun yerleştirilmesinden sonraki birkaç gün sürer. Genellikle, bu semptomlar oral ilaçla tedavi edilebilir.

Gastrik balonun yerleştirilmesi ve çıkarılmasından sonra ciddi riskler nadirdir. Balonun patlaması muhtemeldir. Balon patlarsa, sindirim sisteminize girme riski de vardır. Bu, daha fazla prosedür gerektirebilecek bir tıkanmaya neden olabilir. Diğer olası riskler arasında, ülserde ya da düzeltilmesi için ameliyat gerektirebilecek bir delik (delinme) bulunur.

NASIL HAZIRLANIYOR

Eğer midenizin içine bir gastrik balon yerleştirecekseniz, ekibimiz prosedürünüz için nasıl hazırlanacağınız konusunda size özel talimatlar verecektir. İşleminizden önce çeşitli laboratuar testleri ve sınavları yapmanız gerekebilir.

Ne yediğiniz ve içtiğinizin yanı sıra hangi ilaçları aldığınızı da kısıtlamanız gerekebilir. Ayrıca fiziksel bir aktivite programı başlatmanız gerekebilir. Balonun yerleştirilmesinin ardından, hastaların bakımımızdaki balonun yan etkileri ile ilgilenmesine yardımcı olmak için genellikle bir gecelik hastanede kalmayı gerektirir.

NE BEKLEYEBİLİRSİNİZ

Gastrik balon prosedürü endoskopi ünitesinde ayakta tedavi prosedürü olarak yapılmaktadır. Bununla birlikte, işlem için sakinleştirileceksiniz.

İşlem sırasında doktor, balonla boğuşan ince bir tüpü boğazıyla midenize kadar ilerletir. Daha sonra, doktor boğazınızı midenize bağlayan bir kamera olan esnek bir tüp olan endoskopu ilerletir. Küçük kamera, doktorunuzun balonu salinle doldururken görmesini sağlar. İşlem yaklaşık yarım saat sürer.

Randevunuzu iletişim sayfamızdaki formunu kullanarak oluşturabilirsiniz.